Uczniowie klasy 4a gr.I
Dzisiaj nauczę Was, jak tworzyć pytania szczegółowe z can.
1.Przeczytaj moje wyjaśnienia:
Pytania szczegółowe tworzymy według wzoru:
What +can+osoba+czasownik
np. What can you cook? (Co potrafisz ugotować?)
Przykładowa odpowiedź:
I can cook spaghetti. (Potrafię ugotować spaghetti.)
2.Wykonaj do zeszytu ćwiczenie 4 str. 65 z podręcznika.*
*Słówka niezrozumiałe sprawdzaj w słowniczku na str. 70 lub w innym dowolnym.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Zadanie dla uczniów kl. 4a gr. I na 30 marca (poniedziałek)
I.Z rozsypanek wyrazowych utwórz pytania i krótko na nie odpowiedz (P tak lub ×- nie) .
Can he play chess well? Palbo ×
P Yes, he can.
× No, he can’t.
- snakes/swim/can/? P
- can/dance/Tom/? ×
- cook/can/they/? ×
- they/can/a bike/ride/fast/? P
- you/whistle/well/can/? P
- speak Chinese/you/can/? ×
- your father/drive/a car/can/? P
- II.*(zadanie dla chętnych, oddzielnie oceniane)
Wymyśl 5 pytań z „can”, które zadałbyś nowej koleżance lub koledze. Zapisz te pytania.
Zadania prześlij przez Librusa lub na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Witam moich Uczniów z kl. 4a gr. I,
Zamieszczam dla Was wytłumaczenie, jak się tworzy pytania z czasownikiem „can” (umieć, potrafić).
W pytaniach "can" stawiamy na początku zdania, czyli robimy to według następującego wzoru:
Can + osoba + czasownik+ reszta zdania ?
np. Can you play the guitar? (Czy umiesz grać na gitarze?)
Odpowiadamy: Yes, I can. (Tak) lub No, I can’t. (Nie)
Popatrz na pozostałe przykłady:
Can I swim? Yes, I can./No, I can't.
Can you swim? Yes, you can./No, you can't.
Can he swim? Yes, he can./No, he can't.
Can she swim? Yes, she can./No, she can't.
Can it swim? Yes, it can./No, it can't.
Can we swim? Yes, we can./No, we can't.
Can you swim? Yes, you can./No, you can't.
Can they swim? Yes, they can./No, they can't.
I-ja
You-ty
he-on
she-ona
it-ono
we-my
you-wy
they-oni, one