Witam uczniów 5c gr. II,
dzisiaj wytłumaczę Wam, jak się tworzy zdania twierdzące i przeczące w czasie Present Continuous.
- ZDANIA TWIERDZĄCE
Wzór:
osoba + forma czasownika to be (am/are/is) + czasownik z końcówką –ing,
np. I am (I’m) working. ( Ja pracuję.)
Teraz zajrzyj do podręcznika strona 71,do tabelki pt. Present continuous:affirmative and negative i przeczytaj sobie głośno z tej tabelki wszystkie zdania twierdzące.
- ZDANIA PRZECZĄCE
Wzór:
osoba + forma czasownika to be (am/are/is) + NOT+czasownik z końcówką –ing,
np. I am not (I’m not) working. ( Ja nie pracuję.)
Teraz zajrzyj do podręcznika strona 71,do tabelki pt. Present continuous: affirmative and negative i przeczytaj sobie głośno z tej tabelki wszystkie zdania przeczące.
Jeżeli czasownik kończy się na literę –e, to usuwamy ją przy dodawaniu końcówki –ing.
np. give - giving
Niekiedy też w czasownikach podwajamy spółgłoskę, na którą kończy się czasownik , np.
swim- swimming
stop- stopping
shop (robić zakupy)- shopping
run- running
sit- sitting
win (wygrywać)- winning
- Teraz wykonaj do zeszytu następujące zadania:
- Przepisz do zeszytu tabelkę ze str. 62 z podręcznika pt. Grammar app Present continuous: affirmative and negative.
- Wykonaj do zeszytu ćw. 2 ze str 62 z podręcznika, czyli w zeszycie narysuj tabelkę taką jak Grammar app Present continuous: affirmative and negative, ale zamiast he(on) zrób tę tabelkę dla I (ja) i you(ty)-patrz sobie na str.71 w podręczniku.
Tym razem nic mi nie odsyłaj, ale jeżeli masz pytania, to napisz wiadomość na Librusie, w temacie wiadomości wpisz PYTANIE DO TABELKI 5C
JEŻELI DASZ RADĘ, ZRÓB TO ZADANIE Z DZISIAJ DO JUTRZEJSZEJ LEKCJI DO GODZ. 14.00