Regulamin Konkursu Powiatowego dla szkół podstawowych „Ja widzę to tak … - spojrzenie na świat przez pryzmat osób w spektrum autyzmu”
I. ORGANIZATOR
Organizatorem konkursu jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Marii Dąbrowskiej w Radomiu,
ul. Generała Józefa Sowińskiego 1, 26-600 Radom.
Anna Zakrzewska – nauczyciel języka niemieckiego
Monika Lesiak – nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
II. CELE KONKURSU
1. Budzenie zainteresowań naukowych, wspieranie rozwoju innowacyjności.
2. Kształtowanie tolerancyjnych postaw, pogłębianie i promowanie wiedzy na temat zaburzeń w spektrum autyzmu.
3. Uwrażliwienie uczniów na potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami.
4. Rozwijanie kreatywności i twórczej wyobraźni uczniów.
5. Rozwijanie umiejętności plastycznych i manualnych dzieci i młodzieży.
6. Wykorzystanie narzędzi multimedialnych.
III. TEMAT KONKURSU
Zadanie konkursowe polega na stworzeniu krótkiego, maksymalnie 5-minutowego filmiku lub przedstawieniu
w formie pracy plastycznej (plakat, grafika, itp.) świata, postrzeganego przez osoby będące w spektrum autyzmu.
IV. ZASADY UCZESTNICTWA
1. Konkurs jest skierowany do uczniów szkół podstawowych z Radomia i z powiatów.
2. Etiuda jest przygotowywana w grupie liczącej maksymalnie pięć osób.
3. Prace plastyczne powinny być wykonane samodzielnie.
4.Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu. Wszelkie dane osobowe, pozyskane
w ramach konkursu, przetwarzane będą tylko w celu jego realizacji.
5. Ze względu na różnicę wieku uczestników konkursu, ocena prac będzie odbywać się w dwóch kategoriach wiekowych:
• uczniowie klas IV - VI – I kategoria,
• uczniowie klas VII - VIII - II kategoria
Organizator będzie odrębnie oceniał filmy i prace plastyczne.
V. OBOWIĄZKI UCZESTNIKA
1. Obowiązkiem uczestnika jest przygotowanie krótkiego filmu przedstawiającego świat z perspektywy osoby będącej w spektrum autyzmu.
2. Uczestnik przygotowuje film zgodnie z prawem o ochronie danych osobowych oraz zgodnie z prawami autorskimi.
3. Uczestnik, przygotowując film, ma obowiązek na końcu etiudy zamieścić napisy końcowe zawierające informacje o twórcach.
4. Uczestnik ma obowiązek oddać opiekunowi ZGODĘ na publikowanie danych osobowych zgodnie
z ustawą z dnia 28.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr.133 poz. 883). W przypadku osoby niepełnoletniej podpisaną przez prawnego opiekuna.
VI. OBOWIĄZKI OPIEKUNA
1. Opiekunem uczestnika jest osoba dorosła.
2. Opiekun zgłasza uczestników do udziału w konkursie poprzez wysłanie KARTY ZGŁOSZENIOWEJ
(do pobrania w załączniku lub na stronie internetowej szkoły: www.psp5.vot.pl
3. Opiekun zbiera i przechowuje zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz zgody na wykorzystywanie wizerunku (do pobrania w załączniku lub na stronie internetowej szkoły: www.psp5.vot.pl
4. Jeśli grupa wykorzystuje w swoim filmie materiały archiwalne lub fragmenty innych filmów, opiekun jest zobowiązany do zebrania i przechowania zgód na przetwarzanie tych materiałów.
5. Opiekun wypełnia KARTĘ INFORMACYJNĄ (do pobrania w załączniku lub na stronie internetowej szkoły www.psp5.vot.pl , którą należy dołączyć do płyty z filmem/ do linka z filmem.
6. Film i KARTĘ ZGŁOSZENIOWĄ opiekun wysyła na adres organizatora/ na mail organizatora.
VII. ETIUDA FILMOWA – PRACA KONKURSOWA
1. Uczestnicy konkursu przedstawiają jedną pracę konkursową w formacie .wmv, .avi lub .mp4, której czas projekcji nie przekracza 5 minut.
2. Praca konkursowa może zostać wykonana w dowolnie wybranej konwencji i gatunku filmowym
oraz technice.
3. Pracę można dostarczyć na dwa sposoby:
a) Praca, w postaci płyty CD lub DVD, powinna być zapakowana wraz z wypełnioną KARTĄ INFORMACYJNĄ. Wszystko razem zapakowane w kopercie z napisem: Konkurs Powiatowy dla szkół podstawowych „Ja widzę to tak … - spojrzenie na świat przez pryzmat osób w spektrum autyzmu”
b) Pracę można umieścić na usługach dostępnych w chmurze (np. Google Drive, Dropbox, We Transfer)
i przesłać link umożliwiający pobranie wraz z załączoną KARTĄ INFORMACYJNĄ na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
4. Praca konkursowa nie może naruszać praw autorskich oraz prawa do prywatności osób trzecich. Prezentowane w niej treści nie mogą przedstawiać ani propagować zachowań zabronionych przez prawo, nieobyczajnych lub godzących w zasady dobrego wychowania i kultury osobistej.
5. Uczestnik oświadcza, że jest autorem zgłoszonej pracy oraz posiada do niej wszelkie prawa autorskie. Równocześnie zgadza się na wykorzystanie filmu w celach promocji konkursu (poprzez umieszczenie
na stronie organizatora) oraz wyświetlenie filmu podczas gali wręczenia nagród.
6. W przypadku wykorzystania w filmie materiałów archiwalnych bądź fragmentów innych filmów konieczne jest posiadanie przez uczestnika zgody oraz dołączenie do karty zgłoszenia oświadczenia o tym, że taką zgodzę posiada. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do poproszenia opiekuna konkursu o przesłanie stosownego dokumentu.
VIII. PRACA PLASTYCZNA – PRACA KONKURSOWA
1. Prace plastyczne powinny zawierać metryczkę na odwrocie (tytuł pracy, imię
i nazwisko autora, klasa, adres placówki, kontakt telefoniczny, nauczyciel prowadzący).
2. Warunkiem niezbędnym do udziału w konkursie jest dostarczenie pracy plastycznej
z dołączona zgodą rodzica / opiekuna prawnego.
3. Prace konkursowe mogą być przygotowane w wybranej przez uczestnika formie plastycznej, np. plakaty, projekty malarskie, graficzne, kolaże – format A1, A0, B1 grafika komputerowa – format A4, A3 lub A2.
4. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę.
5. Komisja konkursowa ocenia:
- zgodność pracy z podanymi wymaganiami
- pomysłowość i oryginalność pracy
- estetykę i technikę wykonania pracy
IX. ZGŁOSZENIE DO KONKURSU
1. Uczestnik zgłasza swój udział w konkursie poprzez wysłanie KARTY ZGŁOSZENIOWEJ na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 23 lutego 2024roku. Przygotowane prace konkursowe są przyjmowane do 22 marca 2024 roku. (liczy się data stempla pocztowego). Od 3 kwietnia do 5 kwietnia obraduje jury. Wręczenie nagród odbędzie się 11 kwietnia 2024 roku w siedzibie organizatora.
3. Grupa zgłaszająca się do konkursu nie musi mieć jeszcze wykonanego filmu ani pomysłu na jego wykonanie.
4. Grupa od momentu zgłoszenia się do konkursu ma miesiąc na wykonanie pracy.
5. Do 22 marca 2024 roku należy przysłać filmiki na adres organizatora (liczy się data stempla pocztowego) lub na mail organizatora.
6. Zgłoszenie prac na konkurs uważane będzie za uznanie warunków regulaminu, wyrażenie zgody
na publikowanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 28.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr.133 poz. 883) oraz rozszerzenie praw autorskich oraz majątkowych na rzecz Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 im. Marii Dąbrowskiej w Radomiu. Tym samym uczestnicy konkursu nie mogą rozpowszechniać prac konkursowych poprzez np. umieszczanie ich w Internecie przed ogłoszeniem oficjalnych wyników konkursu.
7. Na udział w konkursie uczniów niepełnoletnich wymagana jest pisemna zgoda rodziców lub opiekunów prawnych (do pobrania na stronie organizatora).
8. Oświadczenia dotyczące danych osobowych uczestników zbierane są przez opiekuna zgłaszającego pracę na konkurs. Opiekun przechowuje zgody.
9. Na konkurs należy wysłać płytę z zapisanym filmem oraz kartę informacyjną lub link umożliwiający pobranie filmu wraz z załączoną kartą informacyjną. Kartę informacyjną wypełnia i podpisuje opiekun.
W karcie zawarta jest informacja, że opiekun posiada wszelkie oświadczenia uczestników, mówiące o tym, że w jego posiadaniu znajdują się wyżej wymienione zgody oraz inne zgody (np. aktorów itp.).
10. W karcie zgłoszenia powinni zostać uwzględnieni wszyscy uczestnicy biorący udział w pracach nad filmem konkursowym.
11. Uczestnicy mogą zostać zdyskwalifikowani, jeśli dojdzie do niedopatrzeń w dokumentacji (np. niepoprawnie uzupełniona karta informacyjna lub jej brak).
12. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do nieinformowania uczestników o uchybieniach w dokumentacji prowadzących do dyskwalifikacji pracy konkursowej.
13. Wszystkie prace będą traktowane z największą starannością, jednak organizatorzy nie biorą odpowiedzialności za ich ewentualne uszkodzenie lub zaginięcie w transporcie pocztowym.
X. PRACA JURY KONKURSU
1. Do oceny złożonych prac konkursowych zostanie powołane profesjonalne jury.
2. Prace złożone na konkurs nie będą zwracane autorom.
3. Prace, które nie będą spełniały kryteriów przedstawionych w Regulaminie, zostaną zdyskwalifikowane.
4. We wszystkich sprawach nieuregulowanych decyduje jury Konkursu, które będzie pracować w oparciu o Regulamin Jury Konkursu.
XI. OGŁOSZENIE WYNIKÓW
1. Uroczyste ogłoszenie wyników odbędzie 11 kwietnia 2024 roku w siedzibie organizatora.
2. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do indywidualnego zaproszenia na galę tych uczestników, których filmy zostały nagrodzone bądź wyróżnione (bez przedstawiania wyników obrad jury).
3. Uczestnicy, którzy nie otrzymali indywidualnego zaproszenia, mogą uczestniczyć w gali.
4. Po Festiwalu wyniki wraz ze zwycięskimi i wyróżnionymi filmami zostaną opublikowane na stronie internetowej Organizatora. Wszelkie pytania prosimy kierować na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
XII. Ochrona danych osobowych.
1. Administratorem danych osobowych zbieranych w ramach Konkursu jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Marii Dąbrowskiej w Radomiu, z siedzibą w Radomiu: ul. Sowińskiego 1, 26-600 Radom. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Dane osobowe uczestników Konkursu i przedstawicieli ustawowych uczestników będą przetwarzane przez organizatora na podstawie art. 6 ust 1 lit. a) RODO w celu przeprowadzenia Konkursu i ogłoszenia wyników w związku z wykonywaniem postanowień regulaminu.
3. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednakże w przypadku, gdy uczestnik/ przedstawiciel ustawowy uczestnika odmówi podania danych lub odmówi zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb realizacji Konkursu, praca nie bierze udziału w Konkursie.
4. Uczestnik zezwala na wykorzystanie jego imienia i nazwiska oraz wizerunku w celu informowania (także w mediach) o wynikach Konkursu.
XIII. Postanowienia końcowe
1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowość danych podanych przez uczestnika.
2. W przypadku nieprzewidzianych sytuacji, nieuregulowanych regulaminem, decyzję podejmuje Organizator.
W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z organizatorami Konkursu:
Anna Zakrzewska, Monika Lesiak
Karta zgłoszeniowa do pobrania tutaj...