Uczniowie klas czwartych podczas lekcji przyrody wyruszyli w teren, aby ćwiczyć sporządzanie planu.
Dokonali pomiarów wybranych obiektów różnymi metodami. Jedni mierzyli, inni notowali wyniki pomiarów, ważna była współpraca i nauka na świeżym powietrzu.

Relacja fotograficzna...

Dzieci w świetlicy uwielbiają zajęcia plastyczne. W tym tygodniu zdominowała je tematyka wiosenna.

Oto Motyle, Bociany i sama Pani Wiosna w wykonaniu uczniów - relacja foto...

14 marca obchodziliśmy w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Liczby Pi.

Liczba Pi - 3,141592 inaczej zwana „ludolfiną” jest stałą matematyczną określaną jako stosunek długości okręgu do długości jego średnicy. Liczba π ma swoich licznych wielbicieli. Obchodzą oni Dzień Liczby π (14 marca - amerykański sposób zapisu tej daty to "3.14")

W naszej szkole również znaleźli się jej wielbiciele, którzy przygotowali prace plastyczne, których tematem była piękna "ludolfina".

Relacja fotograficzna...

Wiosna astronomiczna rozpoczyna się w momencie równonocy wiosennej i trwa do momentu przesilenia letniego, co w przybliżeniu oznacza na półkuli północnej okres pomiędzy 21 marca a 22 czerwca.

Czasami daty te wypadają dzień wcześniej lub dzień później, a w roku przestępnym mogą być dodatkowo cofnięte o jeden dzień. Za wiosnę klimatyczną przyjmuje się okres roku, w którym średnie dobowe temperatury powietrza wahają się pomiędzy 5 a 15°C.

Poniżej relacja z powitania wiosny przez uczniów ze świetlicy szkolnej

Film z powitania...

Relacja foto...

22 marca na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Wody. Święto zostało ustanowione w celu podniesienia świadomości, jak wielką rolę odgrywa woda i jak wielkie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów.
Obchody święta przyczyniają się do pogłębianie szacunku do wody, która ze względu na swą pozorną dostępność w warunkach klimatu umiarkowanego, często bywa marnotrawiona.
O tym jak ważna jest woda, przypomnieli społeczności szkolnej uczniowie klas siódmych przygotowując plakaty w ramach lekcji geografii.

Relacja foto...

Uczniowie klasy 2b wykonali makiety wiejskiego podwórka. Była to świetna okazja do utrwalenia nazw oraz pojęć związanych z hodowlą zwierząt.
Na makietach pojawiły się między innymi: dom gospodarza, zabudowania gospodarcze, sylwetki zwierząt hodowlanych, staw i wiele innych pomysłów.
Oprócz zabawy, dzieci miały możliwości wykorzystania teorii w praktyce. Wszystkie prace zostały wykonane z najwyższą starannością i zaangażowaniem.

Relacja foto...

Była to świetna okazja do utrwalenia nazw oraz pojęć związanych z hodowlą zwierząt. Na makietach pojawiły się między innymi: dom gospodarza, zabudowania gospodarcze, sylwetki zwierząt hodowlanych, staw i wiele innych pomysłów.
Oprócz zabawy, dzieci miały możliwości wykorzystania teorii w praktyce. Wszystkie prace zostały wykonane z najwyższą starannością i zaangażowaniem.